Det börjar sjunka in nu. Jag har silikonbröst. Jag har silikonbröst. Jag har faktiskt silikonbröst nu. Idag ska jag duscha och därav ta av mig sportbh och titta på dem för första gången. Har skjutit på det hela dagen. Fortfarande lite rädd. Hade behövt ha sällskap känner jag men sambon har dragit till fjälls. Jag älskar det jag ser utanpå sportbh så det blir så så så spännande att ta av den.
 
Första dagarna när jag var ute och gick kändes det olustigt och som att varenda en jag mötte kunde se att jag hade fejkbröst. Men det sitter ju bara i mina tankar för jag är så van att ha små bröst och nu har stora helt plötsligt. Det har redan vänt så nu ser jag fram emot att visa mig bland folk med mina nya tuttar.
 
Smärtan är verkligen helt okej. Det spänner och är en allmän tryckkänsla över bröstkorgen. På nätterna gör det mest ont i ryggen. För jag vänder mig inte på sidan av någon anlednig. Det är ju rekomenderat att vänta några dagar med att sova på sidan men normalt har man ju inte styrsel över på hur man vänder sig. Men jag sover på ryggen hela nätterna och får ont här och var av det. Dock har jag fyra kuddar under knäna som gör stor skillnad för ländryggen. Sover mycket dagtid sittandes i soffan. Har varit väldigt trött sen operationen. Jag äter, sover och promenerar med hunden - så har mina dagar varit.
 
En bonus erfarenhet är luftbubblor under huden. Fick informerat att det kan hända att luft stängs in i fickan vilket märks som frasandra ljud. Det knastrar och bubblar när jag trycker på huden kring nyckelbenen och ända upp på halsen dit luften letat sig upp.
 
 
Efterop, bröstförstoring,

4 kommentarer

MADELEINE

18 Jan 2016 17:40

Jag gör mitt implantatsbyte den 29 februari, så spännande de ska bli :D

Alexis

20 Jan 2016 11:19

Ska du ha större?

MADELEINE

20 Jan 2016 15:06

Ja ska byta till 615 eller 700 :)

Caroline

19 Aug 2016 23:21

Lugnande att höra att du med hade knastrande upp på halsen, höll på att bli lite nojjig här hemma. Visste att knaster förekom runt implantaten men inte upp i halsen. Tusen tack :)
Opererades igår 18/8

Kommentera

Publiceras ej