Efter en vecka händer det något. En magisk gräns passeras och operationen känns som ett minne blott. I kroppen känns allt som normalt. Trötthet, yrsel och allmän konstig känsla är borta. Jag är mig själv igen. Vätskan jag samlat på mig börjar försvinna också så jag får tillbaka normala vikten och kroppsformen.
 
Har slutat sova sittandes. Somnar på rygg och vaknar några timmar senare men vänder mig då till sidan. Det går helt okej att ligga på sidan nu. Allra bäst om man ligger inte helt på sidan utan lite snett och får luta sig mot sambo eller kudde.
 
Rör mig mer fritt men tar det försiktigt med vänster arm för kan få stickande smärta i vänster bröst vid vissa rörelser. Det känns ofta som det pirrar eller vibrerar i det bröstet. Båda börsten är väldigt varma men det är helt naturligt under läkning.
 
Nu får jag träna fritt om jag inte tränar just bröstmusklerna eller gör guppiga saker som hoppa och springa. Med dessa instruktioner är det inte direkt fri träning. Bröstmusklerna är med även om man tränar armar, rygg eller mage så det lämnar bara benen över till styrketräning. Spinning är väldigt guppigt så jag vågar faktiskt inte mig dit på ett tag än. Kanske ett lugnt sittande pass nästa vecka men jag vet hur svårt det är att ta det lugnt när man är där. Det blir promenader för hela rasket. Tar min första powerwalk i helgen.
 
Var och köpte en sportbh idag inför helgens och framtidens promenader. Hade ju bara en sportbh, läk-bh:n som jag har dygnet runt och den vill jag ju inte svetta ner aldeles. Tror svullnaden gått ner helt nu för brösten känns mjuka, ett helt annat sätt nu än förut då det var stumma. Således kan jag nog skaffa mig fler sport-bh så jag har fler att alturnera o tvätta när jag ska börja ha dem på jobbet så småningom också. Kan köpa en till likadan på kliniken på återbesöket till veckan. Blir nog det och ännu en till i ett annat märke från sport affär. Bra att ha att variera. Vardag, jobb, sova, träna.
 
Sen väntar klädshopping och bh kanske både med och utan kupa. Hurra.

Kommentera

Publiceras ej