Lite bakslag idag. Under eftermiddagen haft ont i ryggen och nu på kvällen fått väldigt ont i muskelfästet vänster brösmuskel vid bröstbenet. Väldigt ont att djupandas. Där får man för man börjat leva och röra sig normalt igen. Har kännts så bra att inte tänka sig efter hela tiden och använda armarna mer som man vill. Borde inte lyft 20 kg hund som jag gjorde igår men sambo var inte hemma och jag fick lust att bada henne och hon ville inte hoppa i badkaret själv. Idag är hon väldigt fin i pälsen i alla fall så jag får väl ta smärtan bara.
 
Inte säkert det är hundlyftet. Har grejat på hela dagen - hämta paket på postställe, tagit undan tvätt, startat ny maskin, hängt ny tvätt, bakat en raw kladdkaka, gjort juice av massa grönsaker och frukter, promenerat en timme, varit och handlat lite, lagat mat för både idag imorgon och måndag, rastat hunden x flera, duschat och till sist landat i soffan. Ja det blev att jag bröt detoxen nu på kvällen i stället för imorgon. Men nöjd med 4,5 dagar och känns bra att tanka upp proteiner igen till läkningen.
 
Hängt på forum en del för o kolla hur det varit för andra och vissa har haft ont från och till i månader eller till och med år efter en bröstförstoring. Nog är jag inte överraskad att jag har ont när det gått 16 dagar sedan operationen. Har i stället varit överraskad att jag nästan börjat leva som om det inte skett och har knappt tänkt på brösten från och till. I början av veckan sov jag riktigt dåligt men det har vänt så sover bra, vänder mig obehindrat utan att vakna oftast.
 
Nästa vecka blir det surprise surprise när jag träffar mina föräldrar för första gången efter operationen. Ska bli spännande. Ser lite fram emot släktmiddag också nästa vecka. Bara syster vet om det än så länge och hon reagerade på bästa möjliga sätt så efter det kan det bara gå utför. :)
Efterop, bröstförstoring,

Kommentera

Publiceras ej